התקשרו: 054-4512286

הטיפול הזוגי או בהגדרתי המסע בטיפול זוגי מתחיל עם התגייסותם והגעתם של שני בני הזוג לקליניקה .(קראו את הערותיי לגבי תפיסתי את התהליך הטיפולי.)

עבודתי עם פונים לבקשת עזרה, הנני נוכחת לא פעם שאנשים לא התנסו בעברם בטיפול וע"כ לא ברור להם מהות הטיפול וכיצד הוא מתנהל!? ובכן, טיפול איננו מילת קסם. השאלה כמה אנשים מוכנים לעבוד ולהשקיע רבות כדי להביא את מערכת יחסיהם לחיים טובים וערכיים יותר.

כדי להמשיל זאת ניתן לתאר את הטיפול הזוגי ללמידת פסנתר. יש כאלו שיביעו רצון ללמוד  פסנתר יבואו למפגש ראשון ויבינו שפסנתר הוא לא בשבילם. יש כאלו שהמפגש הראשון  יסקרן אותם וירצו להגיע גם למפגש השני. ויש כאלו שבסקרנות תכבוש את ליבם ויגיעו למפגשים מרובים עד שיחושו שיכולים להמשיך את המסע בכוחותיהם האישיים.

בעבודתי, שהיא עבודה והתפתחותית הנני מאמינה ש"מסע החיים" אותו עברנו מאז לידתנו ועד ההגעה לטיפול  משפיעה על תגובותינו , התבוננותנו על החיים ,ודרך תפקודינו במערכת הזוגיות אותה בנינו. בתהליך הטיפולי אני מתעכבת רבות על ההיסטוריה אותה עברנו במשפחתנו ובחיינו החברתיים וכיצד משפיעה על חיינו בהווה.

במהלך חיינו אנו סופגים ומפנימים מודלים לחיים אותם אנו מביאים לחיי הזוגיות שלנו. לא פעם אני פוגשת בקליניקה אנשים שגדלו במשפחה בה לא היו מודלים לחיי משפחה תקינים כמו ריבים בין ההורים, כעסים, חוסר כבוד חוסר אמפטיה , חוסר קיום מגע פיזי בין ההורים ובין הורים וילדים. אי היכרות מודלים אלו בתוכנו יכולה להביא אותנו לשתי דפוסים בחיי הזוגיות שלנו. 1.העתקת דפוסי המשפחה שהיו לנו למערכת הזוגיות הנוכחית ללא אי ידיעה שקימת אופציה גם להתנהגויות אלטרנטיביות, עקב אי הכרת מודלים, תקינים, חיוביים מתקיים בתוכנו חוסר ידע להשתמש בהם.

  1. שמוש במנגנוני הגנה שמופעלים בתוכנו. בדרך כלל אנו נשתמש ב "תגובת היפוך " בעזרתה אנו נוהגים בדרך הקיצונית שהפוכה לחוויותינו הראשוניות. כל זאת ברמה הלא מודעת שמפעילה אותנו. לדוגמה אם גדלנו בצל דמות הורית קמצנית שלא גילתה רוחב לב כלפי ילדיה ותחושותינו בעבר הייתה תחושה של חסך נמצא עצמינו בתגובת היפוך בו אנו "מגזימים" בנתינה כלפי ילדינו, מבלי לעצור ולשאול האם הנתינה תואמת לצרכי הילד/ים .

החלק העיקרי והמשמעותי שמשפיע על חיינו הוא ה"מח האנושי" במהלך עבודתי עברתי השתלמויות הקשורות במוח ובהשפעתו על חיינו. בעת הנכונה הנני מספרת למטופלים על תפקוד המח והשפעתו עלינו.

 

דילוג לתוכן